Alla inlägg under november 2013

Av Julia - 20 november 2013 10:16

 

Visst ser man hur kul jag har? I know. Svenska i en kvart till. Suuuuuuck, känns som att jag kommer dö. Och ändå har jag sovit och kommit till skolan i god tid.. Teorier? Att jag inte är van med att sova och komma i tid... Hehe.

Såå, vad jag jag sysslat med denna lektion?
 Lyssna på Story of my life - One Direction, gått till konsthallen och skrivit meningar.


 

Be safe, stay happy.


#skolan #svenska #storyofmylife #onedirection #svenskatimmar

Av Julia - 19 november 2013 14:18

<a href="http://www.bloglovin.com/blog/11284585/?claim=cevdpzjqnje">Följ min blogg med Bloglovin</a>

 


#bloglovin #hihi #justincase

Av Julia - 10 november 2013 17:55

Det har vart en bra helg. Vi åkte till Skövde som sagt, och var framme runt halv 3. Vi åt mat som vi beställt från pizzerian tvärs över gatan (bokstavligen) och sen hälsade jag på mitt gamla behandlingshem en stund, riktigt skönt. Tog en kaffe och pratade. Väl tillbaks hos min farbror (som vi va hos) så hade vi frågetävling, och mitt i allt kom en kusin som vart i Afghanistan. Riktigt trevligt. När frågesporten var över så kollade vi på Så Mycket Bättre med Ken Ring som värd.

Tillslut blev det dags att sova, efter lite småprat och vin.


Idag vaknade jag förvånansvärt tidigt, åt frukost och sen var det dags att dra iväg. Hela "gänget" drog iväg först Till Elins Esplanad och sen till Dollar Store. Köpte en del grejjer, trots min smått för tillfället svåra ekonomi. Men köpte bara saker jag behövde eller hade användning för, så det blev bra, la kanske runt 400-500 spänn totalt på allt. Åkte till Team Sportia och köpte ettpar byxor också som var på rea.


 

Några av sakerna jag köpte. :)

Byxor ~ Team Sportia 199:-

Lurviga strumpor ~ DollarStore 10:-

Randiga lurviga strumpor ~ DollarStore 10:-

Randiga vantar ~ DollarStore 10:-

Randiga strumpor ~ DollarStore 10:-

Extra tuggummi ~ DollarStore 10:-

Ansiktsmasker (3st) ~ DollarStore 10:- st.

Sminkbortttagning ~ H&M 49:-

Trosor ~ H&M 49:-

BH ~ H&M (min faster köpte den till mig som present!)

Förutom detta köpte jag bl.a schampoo (900ml 20:-), bomullsrondlar (2 för 10:-), skärbrädor (3-pack 30:-), såsslev (20:-) och kattmat (2 burkar för 10:-).


Helt nöjd med mitt inköp!


Sen bärde det av hemmåt, åt lite på vägen. Nu ska jag sitta och mysa lite framför serier med vin och popcorn.


 

Linne - GinaTricot

Byxor - Team Sportia

Strumpor - DollarStore


#mindag #söndag #outfit #helg #pikachu #DollarStore #HM #Skövde #Elinsesplanad #shopping #present #teamsportia #billigt #hiss #bradag #hemma


Av Julia - 2 november 2013 14:45

Ibland blir man bara så grymt irriterad på vissa människor. För mig är det oftast min mamma. Jag tänker inte berätta ut allt, men vi står väl inte så nära och jag kan inte ens åka bil med henne eller knappt vara med henne under en kortare tid utan att bli upprörd, rädd och ledsen på något sätt. Det är verkligen jobbigt, men nåt jag får leva med.


Nåt som får en på bättre humör är djur. Många har t.ex katt eller hund, kanske har man en egen häst eller mer exotiska djur. Man kan känna sig bättre och gladare när man leker eller myser med sitt djur, de kan vara roliga och få en skratta eller gosiga och bara mysa med en. Jag känner av att jag ibland blir gladare av att ha min katt när jag är nere. Människor är så dömande, ljuger och skapar mycket problem. Djur skapar inte mer problem än vad man låter dem göra.


 


#katt #hudsjur #djur #5månader #5veckor #bilder #Maru #problem #glad

Ovido - Quiz & Flashcards